2023. október 21., szombat

Ausztria, Bécs, az Arsenal (2023), SzG3


Nemrég (2023. 10. 06-08 között) Bécsben és környékén voltam vasúti és katonai témájú helyeket megnézni. Több célpont közel volt ahhoz a helyhez, ahol le szoktam parkolni ha a Központi Pályaudvaron szeretnék vasúti fotózni, ez a Jacquingasse. Itt még nincs parkolási díj, mindig van parkoló hely. Mellette van az egyetem Botanikus kertje, a kert mellett a Belvedere, nem messze van a pályaudvar és az Arsenal is. Az Arsenal előtt van a Sweizergarten egy jó étteremmel (kipróbáltam - akkora rántott húst kaptam, hogy egy nagyméretű lapos tányérról is lelógott (kb 30 x 20 cm-es volt), csak a felét tudtam megenni, a másik felét haza hoztam és a lányom ette meg, közölve, hogy ilyen finom rántott húst régen evett, erről ennyit). A pályaudvar most rossz volt, gyakorlatilag semmi új vasúi jármű nem került elém.
De vissza az Arsenálhoz. Most magát a területet mutatom be, a Hadtörténeti múzeumra később térek rá. Az 1848-as forradalom leverése után úgy döntöttek, hogy a városközpont körül "védelmi laktanyát" építenek a munkások jövőbeni felkelései ellen. Az 1849 és 1856 között a sorfalon kívül, romantikus historizmus formájában nyers-tégla épületként épült Arsenál több tervező terveinek egyesítésével jött létre. Tehát nem egy külső ellenség elleni védelemre épültek az épületek. A területen eredetileg 72 objektum volt: parancsnoki épület, laktanya, különféle katonai üzemek, templom, stb. Ezek közül sok a II. VH-ban megsérült, elbontották. Több épületet gondosan felújítottak, jelenleg a zöme nem katonai létesítményként, vagy katonai témájú helyként üzemel: vannak  itt irodák, cégek telephelyei, lakások. A központi részen korábban volt műhelyeket elbontották, itt is ipari létesítmények vannak, valamint az A1 telekommunikációs cég hatalmas TV tornya.
Még szerencse, hogy a 2. napon volt időm lefényképezni az épületeket, mert vasárnapra már beborult az ég. Aznap néztem meg a Hadtörténeti múzeumot, a linkre kattintva közvetlenül is el lehet jutni a beszámolóhoz: ITT. 
Egy megjegyzés: a múzeum előtt a két végében az épületnek ki van állítva az osztrák Légierő két korábbi svéd harci gépe (egy Tunnan (Saab J 29F) és egy Draken (Saab 35 OE Draken)).

Beszámoló Fotóalbuma ITT található!

Vissza a főoldalra (katalógus)












az a bizonyos rántott hús

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése