2023. október 18., szerda

Ausztria, Weinviertler Museumsdorf Niedersulz (2023), SzG3


Aki ismer, tudja hogy ha egy skanzen van a közelemben, akkor azt igyekszem megnézni. A mostani hétvégi bécsi kiruccanásomnál sem volt másképpen. Szinte az utolsó napon találtam meg ezt a helyet, de nagyon bele találtam. Ez egy viszonylag kis területet összefogó (de hatalmas területű) skanzen, Alsó-Ausztria Weinviertel területéről származó épületekkel. A skanzen bejárata nem a faluból nyílik, attól délre kb. 300 m-re ágazik le az országútról a parkoló felé. Innen gyalog kell lemenni a fogadó épülethez (szuper modern), itt található a pénztár, a WC-k, a múzeumshop (itt vettem itt termelt gyümölcs leveket, valamint egy gin-t (weinvierteli)). Innen egy lépcsőn kell lemenni a kijárathoz, onnan egy lejtős úton lehet lejutni a skanzenhez. Térképet lehet szerezni a pénztárnál, de lehet teljesen össze-vissza bejárni a területet. Magukkal a portákkal nem foglalkozom, úgy jók ahogy vannak. De van állatbemutató terület is (elsősorban a paraszti portákon található állatokkal), ezek közé sok helyen be is lehet menni. A skanzen közepén található egy jó étterem, itt ettem egy nagyon kiváló ebédet, pont délben értem oda. 
Összességében: aki szereti a skanzeneket, kihagyhatatlan, elsősorban a minősége miatt, másodsorban nincs nagyon messze Bécstől. 
Érdemes a Fotóalbumot is megnézni, mivel ide csak néhány képet tettem fel ízelítőül.

Beszámoló Fotóalbuma ITT található!

Vissza a főoldalra (katalógus)























Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése